ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

شیرهای فشار شکن

   مشاهده شده: 135   |     |     |  
شیرهای فشار شکن

شیرهای فشار شکن

فشار زیاد و متغیر ورودی را به شکل اتومات ، به فشار کم و ثابت خروجی تبدیل مینماید.در صورتی که در شبکه بعد از شیر فشار شکن مصرف آب نباشد جهت جلوگیری از انباشته شدن فشار استاتیک شیر فشار شکن جریان را خودکار قطع مینماید. استفاده از این شیر ها ،سادگی و راحتی دربهره برداری از شبکه وخطوط انتقال ، حذف هزینه های بسیار زیاد خرید زمین و ساخت مخازن فشار شکن را در برمی گیرد و مزیت دیگر آن جلوگیری از هدر رفتن سیالات است.

انتخاب شیر

نخستین اقدام در انتخاب شیر دقت در محل استفاده از شیر و اطلاع از نحوه مصرف سیال می باشد . اندازه گذاری شیرهای فشار شکن سیال به راحتی با در دست بودن میزان گذر سیال عبوری و فشار ورودی و خروجی شیر توسط جداول جهت انتخاب نوع شیرانجام می شود.

انواع شیرهای فشارشکن

مستقیم

ساده ترین شیرتقلیل فشار می باشد. به دلیل اعمال نیروی فشار بخار ورودی بر زیر شیر اصلی , تغییرات فشار ورودی به شیر سبب تغییر فشار خروجی می گردد، بنابراین زمان استفاده از این نوع شیر باید از ثابت بودن فشار ورودیمطمئن شد. این شیرها با توجه به نوع کارکردشان برای استفاده در مواردی که ضرورتی در کنترل بسیار دقیق بخار وجود ندارد ومقدار گذر بخار تقریبا کم و ثابت می باشد, ایده آل بوده و با عملکرد ساده تر وهزینه کمتر قابل بهره گیری می باشد.

پایلوت دار

در مواردی که باید کنترل فشار دقیق باشد و یا مقدار زیادی گذر بخار مورد نیاز است , ‌استفاده می شوند. ساختار اصلی آنها از فنر تنظیم، دیافراگم کمکی , شیر هدایتگر، شیر اصلی و دیافراگم اصلیتشکیل شده است. جهت تغییر وضعیت شیر اصلی، فقط جریان بسیار کمی از بخار لازم است و در نتیجه تغییرات کم فشار پایین دست سبب تغییرات بزرگ در مقدار جریان اصلی شده که حساسیت بالای شیر را نشان می دهد.