ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

همه چیز درباره ی تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام

همه چیز درباره ی تشکیل و ثبت شرکت سهامی عامهمه چیز درباره ی تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام
   مشاهده شده: 140   |     |     |  
همه چیز درباره ی تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام

از جمله شرکت هایی که در ماده ** قانون تجارت به آن اشاره شده است،شرکت سهامی است.شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.

در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد
شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود:
نوع اول : شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند این گونه شرکت ها، شرکت سهامی عام نامیده می شوند.
نوع دوم : شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است.این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.

  • اوصاف اساسی شرکت سهامی عام

*- مسئولیت سهامداران در این شرکت مانند مسئولیت شرکا شرکت بامسئولیت محدود است، یعنی فقط به میزان سهامشان مسئول تادیه دیون شرکت اند نه بیشتر.
*- برخلاف دیگر شرکت ها، برای تاسیس آن حداقل سرمایه تعیین شده است و پنج میلیون ریال است.
*- شیوه های اداره آن کامل است و مقررات قابل توجهی راجع به نحوه اداره و شیوه مدیریت و اخذ تصمیم نسبت بدان وضع شده است ، از همین رو این قالب برای تشکیل شرکتی با تعداد قابل توجهی از شرکاء مناسب است. شرکاء شرکت سهامی عام ، گاه تا هزاران و میلیون ها شخص می رسد.
*- در تصمیم گیری برای اداره این شرکت ، رای اکثریت ملاک است. و منظور از اکثریت نیز اکثریت سرمایه است ، یعنی عده ای از شرکاء که بیش از نصف سرمایه شرکت را دارا باشند ولو آنکه از لحاظ عددی این شرکاء در اکثریت نباشند. بنابراین شیوه اخذ تصمیم در این شرکت بسیار ساده و سریع است.
*- نقل و انتقال سهام در آن بسیار آسان است و با هیچ مانعی روبرو نیست و نمی توان آن را منوط به موافقت شخص یا نهادی نمود.
*- بانک های دولتی باید لزوماَ در قالب شرکت سهامی عام با سهام بانام تشکیل شوند و بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری باید ددر قالب شرکت سهامی عام یا شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شوند.

  • تشکیل شرکت سهامی عام

شرکت سهامی  عام با توجه به موارد ذیل تشکیل می شود :
_ الزام های قانونی موسسین
_ پذیره نویسی سهام
_ تشکیل مجمع عمومی موسس
برای تاسیس شرکت های سهامی عام، موسسین باید حداقل بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کنند و حداقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام &#****; شرکت سهامی عام در شرف تاسیس &#****; نزد یکی از بانک ها بسپارند. سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضاء موسسین رسیده باشد؛ در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم و رسید دریافت کنند. مرجع ثبت شرکت ها پس از تطبیق مندرجات آن ها با قانون، اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر می کند.  اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی توسط مرجع ثبت شرکت ها، پس از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می شود.



چاه کن مغنی

چاه کن مغنی

   فارس شیراز
  شماره تماس
۱۴ آذر ۱۴۰۲   ( 137 روز پیش )