ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

ثبت وصدور گواهینامه های ایزو

ثبت وصدور گواهینامه های ایزوثبت وصدور گواهینامه های ایزو
   مشاهده شده: 127   |     |     |  
ثبت وصدور گواهینامه های ایزو

گواهینامه های ایزو

ESL صنایع لبنی  

 

شیر و فرآورده های آن از جمله مواد غذایی بسیار مهم و با ارزشی هستند که از حدود چهارهزار سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده انسان بوده است. این گروه از مواد غذایی منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. مصرف مداوم شیر و لبنیات به دلیل داشتن مقادیر کافی کلسیم مانع از ابتلا به سرطان روده بزرگ خواهد شد.

روش های مختلفی برای تهیه و نگهداری شیر در صنایع لبنی بکار می‌رود از جمله فرآیند فرا پاستوریزاسیون (UP)، یا فرا دما (UHT). در این فرآیند شیر تا حدود *** درجه سانتیگراد و فقط برای * ثانیه گرم می‌شود و سپس آن را سریع سرد می کنند. نتیجه این است که **.*٪ باکتری‌های شیر از بین می‌روند. فرآیند فراپاستوریزاسیون باعث ماندگاری طولانی شیر تا سه برابر مدت پاستوریزاسیون دمای بالا در دوره کوتاه (HTST) می‌شود، در حالی که همان محصول سالم را تولید می کند. این تکنولوژی هرچند امکان توزیع شیر و محصولات لبنی را به مناطقی از کشور که دسترسی محدودتری به محصولات لبتی دارند را باعث می‌شود ولی نه تنها باعث از بین بردن کلیه میکرو ارگانیسم های آن می‌شود، بلکه شیر را نیز تحت تاثیر تغییرات شیمیایی مانند تخریب ویتامین قرار می‌دهد.

اما روش دیگری که در نتیجه تحقیقات با هدف حفظ و نگهداری خواص شیر بکار گرفته می‌شود روش افزایش ماندگاری (ESL)می‌باشد. در این روش شیر را با حرارت غیرمستقیم تا *** درجه سانتیگراد برای مدت *-* ثانیه حرارت می دهند و سپس آن را به تدریج تا دمای * درجه سانتیگراد سرد می‌کنند. در این حالت می توان شیر را حداکثر در دمای * درجه سانتی گراد و بین ** و ** روز، تقریبا بدون تغییر در میزان ویتامین ها و مزه، ذخیره و نگهداری نمود. البته قبل و بعد از باز کردن شیر باید در یخچال نگهداری شود.

روش مورد استفاده برای تولید شیر ESL شامل:
*. حرارت غیر مستقیم با استفاده از لوله و یا صفحات ویژه (*** درجه سانتیگراد)
*. حرارت مستقیم از طریق تزریق بخار (**-** درجه سانتیگراد)
*. فرآیندهای غشایی (میکروفیلتراسیون)
*. فیلتراسیون عمیق
*. حذف باکتری جداشده

 

 جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

***-********مرتضوی

****.ir



چاه کن مغنی

چاه کن مغنی

   فارس شیراز
  شماره تماس
۱۴ آذر ۱۴۰۲   ( 137 روز پیش )