ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار
تابلو چلنیومتابلو چلنیوم
   مشاهده شده: 125   |     |     |  
تابلو چلنیوم

چلنیوم(channelium)

ترکیب دو واژه channel + aluminum است. Channel به معنای کانال و جسم u شکل میباشد و چون حروف تابلو برجسته شکل u پیدا می کنند از این واژه استفاده می شود. آلومینیوم هم به دلیل جنس لبه ی حروف در لغت channelium به کار برده شده است.
جهت نوردهی می توان از اس ام دی یا ال ای دی درون حروف چلنیوم، از ام دی اف یا ورق کامپوزیت در زمینه تابلو استفاده کرد.

تابلو چلنیوم

مزایا تابلو چلنیوم

طول عمر
نوردهی مناسب و یک نواخت
جلب توجه کردن
حس شکیل بودن و به روز بودن
جنس مناسب
مقاوم در برابر نورآفتاب،گرما و سرما
ضد آب و گرد وغبار به جهت داشتن نوار اسفنجی گردگیر
تفاوت میان جنس اصل و چینی

ضخامت لبه چلنیوم اصل *.* میلیمتر است و استحکام بالایی دارد،ولی در لبه چینی نازکی لبه به حدی است که با فشار تغییر حالت می دهد.
رنگ لبه های چلنیوم اصلی طی سال ها ثابت و براق می ماند.
رنگ بندی اصلی آن دارای تنوع و طیف رنگی وسیع است.
تابلو چلنیوم

لترمکس(Lettermax)

یک نوع ازتابلو چلنیوم که لبه آن حدود * سانتیمتر فضایی قرار دارد که اضافه برسطح حروف ، نور دارد و یک زیبایی خاصی به تابلو می بخشد.

نصب چلنیوم

تابلو دارای یک پوشش نایلونی برای جلوگیری از ایجاد خط و خش است که در پایان کار نصب به راحتی توسط نصاب جدا می شود؛ در غیر این صورت بعد از گذشت چند روز به سختی و فقط با زدن مواد الکلی از چلنیوم جدا می شود.

نکته:

سایزهای *و*و** سانتیمتر چلنیوم با رنگهای جیوه ای (نقره ای ) میرور(طلایی) و مشکی در بازار موجود می باشد.

***

تابلو چلنیوم یکی از انواع تابلوهای حروف برجسته نیز می باشد. نوعی آلیاژ است که در مقابل عوامل جوی محیطی مقاومت زیادی دارد و به راحتی در مقابل آفتاب و یا بارندگی باران رنگ خود را از دست نخواهد داد. این نوع از تابلوها از جنس پلکسی گلاس در رنگ های متنوع در دور تا دور چلنیوم قابل اجرا می باشد. نورپردازی در این تابلو ها از طریق ال ای دی و یا اس ام دی انجام می شود. تابلو های ذکر شده قابل اجرا بر روی انواع کامپوزیت ، سنگ ، چوب ، MDF ، PVC و… است . اینگونه تابلو ها در زیر نور آفتاب درخشش و برق زیبایی دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برش و اجرای این حروف از طریق دستگاه لیزر با دقت زیادی توسط کسانی که در این کار تخصص دارند انجام می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن در محل نصب می شود.

چلنیوم یکی از انواع حروف برجسته است که چند سال اخیر وارد بازار شده و در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین نوع تابلوها می باشد که زیبایی و تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده متقاضیانی بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته داشته باشد.یکی از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی گرد گیر ان می باشد که شرکت سازنده آنرا به خوبی طراحی و در نظر گرفته است که مانع ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف شده و در مقابل جلوی رسیدن آب به مدار تابلو چلنیوم و سوختن مدار را می گیرد.

رنگ و اندازه تابلو چلنیوم

رنگ و اندازه لبه چلنیوم با توجه به مارکهای متعددی که در بازار موجود است، متفاوت است ولی اصلی ترین و معروفترین لبه چلنیوم با مارک تجاری آلوراپید می باشد که در ** رنگ و در اندازه های * سانت ، ** سانت و **سانت موجود است. بیشترین رنگهای استفاده شده در کشورمان رنگ های استیل ، مشکی و طلایی و بیشترین اندازه لبه چلنیوم استفاده شده * سانت و درصد خیلی کم ** سانت می باشد. چلنیوم با مارکهای متنوع دیگری هم در بازار موجود است که هرکدام مزیت خاص خود را دارد . به عنوان مثال برای حروف چلنیوم با قطر های کم ( حروف ریز ) بدلیل مشکلات ساخت لبه * سانتی مورد استفاده قرار می گیرد.

داخل حروف چلنیوم لامپهای SMD و LED . به کار می رود.SMD بدلیل پر نور بودن و همینطور ضد آب بودن مناسب تر از LED است. از مهمترین قسمت های تابلو، نور آن می باشد که باید در هنگام نورپردازی دقت بیشتری به آن داشته باشید. مصرف پایین برق ، پخش مناسب نور ، خاموشی کمتر ، نصب آسان و &#****; مزیتهای لامپ SMD نسیت به لامپای LED می باشد. منبع تغذیه مورد استفاده این لامپها ترانس **v می باشد. لبه چلنیوم های اصلی ضخیم بوده و حروف ساخته شده بعد از ساخت از استحکام خوبی برخوردار خواهد بود به خصوص حروف های درشت و بزرگ ، به همین خاطر تابلوسازهای با تجربه برای ساخت حروف بزرگ حتما از لبه های اصلی استفاده می کنند.

رنگ لبه های تابلو چلنیوم اصلی در برابر نور آفتاب و تغییرات جوی در طی سالیان ثابت و همیشه براق می باشد و تغییر رنگ نمی دهند. رنگ بندی روبه روی تابلو چلنیوم دارای تنوع زیادی است و از طیف وسیعی برای آن استفاده می شود. اما لبه های چینی بسیار نازک بوده و این نازکی در بعضی از برندها به حدی است که با کمترین فشار سوراخ شده و یا تغییر حالت خواهد داد، در عوض برای سازنده حروف، کار کردن با آن بسیار آسان، واز این نوع لبه ها برای ساخت حروف های کوچک میتوان مورد استفاده قرار داد.

یک نوع ازتابلو چلنیوم بنام لترمکس در بازار وجود دارد که فرق آن با دیگر لبه ها در این است که بروی لبه حدود * سانتیمتر فضایی تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور دیده می شود و جلوه ای خاص به حروف می بخشد.

مراحل ساخت حروف در تابلو چلنیوم

 



سرمایه ازاد فوری

سرمایه ازاد فوری

   تهران تهران
  شماره تماس
۱۹ اسفند ۱۴۰۲   ( 41 روز پیش )