- طب سنتی

خواص دارویی آویشن کوهی

خواص درمانی آویشن :

برای تقویت اعصاب.درمان افسردگی وخستگی وبی خوابی مفیداست وهمچنین نشاط  آوراست خاصیت ضدمیکروبی ضدقارچی وضدانگلی دارد.ازمصرف زیادآن خودداری کنید وهمچنین برای تنگی نفس.برونشیت.سرفه.نفخ شکم.سوهاضمه.سیاه سرفه.سرگیجه.سردرد وزکام وسیاتیک ونقرس موثراست.

 

چای آویشن برای کاهش گاز و نفخ معده شناخته شده و همچنین آویشن هلیکوباکتر پیلوری عامل زخم معده را از بین می برد.

آویشن یک عامل سم زدایی قوی بوده که برای سم زدایی کبد یسبار مفید می باشد.

روغن آویشن به عنوان یک دیورتیک محسوب می شود که با افزایش میزان ادرار به درمان سنگ و عفونت کلیه کمک می کند.

خواص آویشن برای اعصاب
کارواکرول موجود در آویشن برای روی بر روی فعالیت نورون ها تأثیر گذاشته و باعث بهبود خلق و خو و احساسات شما می شود و از استرس جلوگیری می کند.

غلظت کاروتنوئید و ویتامین A موجود در آویشن عامل موثری برای سلامت بینایی بوده و به پیشگیری از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کند.

محققان دانشگاه بلگراد در صربستان دریافتند که عصاره ی آویشن می تواند تری گلیسیرید، کلسترول و فشار خون بالا را کاهش دهد.

آویشن و سرطان: مطالعات نشان می دهد که کارواکرول موجود در آویشن برای پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ و سرطان پستان مفید می باشد.

آویشن توانایی بالایی برای جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و درمان مسمومیت غذایی دارد. محققان در مطالعات متعدد نشان دادند که اضافه کردن آویشن به وعده های غذایی احتمال ابتلا به مسمومیت را کاهش می دهد.

غلظت بالای آهن و دیگر مواد معدنی ضروری در آویشن، آن را برای تحریک تولید گلبول های قرمز ایده آل می سازد، بنابراین گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن را بهبود بخشیده و به درمان کم خونی کمک می کند.

آویشن برای قلب و بیماران قلبی: آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آویشن برای جلوگیری از آترواسکلروز، حملات قلبی و درمان بیماری های قلبی عروقی مفید می باشد.

آویشن یک گیاه ضد عفونی کننده و التیام بخش است. برای همین می‌توان از آن برای درمان آفت‌ و التهاب لثه و همچنین برای پایان دادن به کابوس بوی بد دهان استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *