ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

اسپکتروفتومتر یونیکو با بهترین کیفیت

  •    واتساپ: 09011093280
  •    نام آگهی دهنده: طایی
  •    شرکت: کیمیا تجهیز طایی
  •    وب سایت: ktt-lab.com
  •     اینستگرام:  parstabligh_org
  •    استان: تهران
  •    شهر: تهران
اسپکتروفتومتر یونیکو با بهترین کیفیتاسپکتروفتومتر یونیکو با بهترین کیفیت
   مشاهده شده: 88   |     |     |  

اسپکتروفتومتر یا طیف سنج نوری ابزاری است که تعداد فوتون های جذب شده توسط ماده (شدت نور) را پس از عبور از محلول نمونه اندازه گیری می کند. همچنین با استفاده از اسپکتروفتومتر، نوع ترکیبات یک ماده شیمیایی شناخته شده و مقدار آنها (غلظت) را نیز می توان تعیین کرد.
امروزه اسپکتروفتومتر ها ابزارهای تحلیلی قدرتمندی هستند که در زمینه های مختلف علمی از جمله شیمی، زیست شناسی، پزشکی و علوم محیطی استفاده می شوند. آنها امکان تجزیه و تحلیل دقیق و سریع نمونه ها را با اندازه گیری جذب، گسیل یا پراکندگی نور در طول موج های خاص فراهم می کنند.
اسپکتروفتومتر، به شکل مدرن امروزی، در سال ۱۹۴۰ توسط آرنولد بکمن و همکارانش ساخته شد و با گذشت زمان، به اشکال پیچیده تری تکامل یافت و معرفی ابزارهای پراکننده نور و مبتنی بر منشور، تجزیه و تحلیل طیفی دقیق تری را برای اسپکتروفتومتر تسهیل کرد.
در نهایت، دستگاه های اسپکتروفتومتر مبتنی بر توری پراش رایج شدند و دقت و تطبیق پذیری بهتری را ارائه کردند و به عنوان دستگاهی استاندارد برای آنالیز مواد، در بسیاری از آزمایشگاه های شیمی شناخته شدند.
کاربرد اسپکتروفتومتر تنها به موارد کمی محدود نمی شود، بلکه فراتر از این ها، می تواند برای تجزیه و تحلیل های کیفی، از جمله شناسایی مواد بر اساس طیف جذب آنها نیز به کار رود. این ویژگی، بیشتر در بخش های کنترل کیفی محصولات مختلف در صنایع مفید است.
علاوه بر این، اسپکتروفتومتر ها نقش مهمی در کاربردهای متعددی از جمله تجزیه و تحلیل DNA، کشف دارو، نظارت بر محیط زیست، کنترل کیفیت آب و صنایعی مانند داروسازی و تولید مواد غذایی دارند.
قطعات مورد استفاده در یک اسپکتروفتومتر
منبع نور
اسپکتروفتومتر ها شدت نور را در طول موج های مختلف اندازه گیری می کنند و برای اطمینان از اندازه گیری های دقیق، استفاده از منابع نوری مناسب ضروری است و در ادامه برخی از منابع نوری رایج برای اسپکتروفتومتر ها آورده شده است
لامپ تنگستن هالوژن
این لامپ ها طیف پیوسته ای از نور مرئی و فروسرخ نزدیک را تأمین می دهند و این گروه از منابع نوری، خروجی پایداری را در طول زمان ارائه می دهند و برای اسپکتروفتومتر چند منظوره مناسب هستند.
لامپ دوتریوم
لامپ های دوتریوم نور فرابنفش (UV) را در محدوده ۱۹۰-۴۰۰ نانومتر ساطع می کنند و معمولاً به عنوان منبع بخش UV در ترکیب با یک لامپ تنگستن-هالوژن، برای پوشش طیف طول موجی کامل استفاده می شوند.
اجزاء اصلی دستگاه اسپکتروفتومتر
اجزاء اصلی فوتومتر و اسپکتروفتومتر UV 2150 Unico در شکل زیر نشان داده شده اند. لامپ یا منبع نور در دستگاه اسپکتروفتومتر انرژی تشعشعی را تولید می کند.
مونوکروماتور
مونوکروماتور طول موج انتخابی نور عبور کننده از کووت را تعیین می نماید. کووت محل نگه داری نمونه در مسیر ثابت عبور نور قرارمی گیرد. آشکار ساز نسبت به انرژی تشعشع جذب نشده توسط نمونه حساس بوده و سیستم سنجش (متریک) نور عبور یافته را بر حسب T% یا واحد جذب نوری (توسط فرمول A=2-log T%) اندازه گیری می نماید. در زیر هر یک از اجزاء دستگاه اسپکترومتر به تفصیل مورد بحث قرار گرفته اند.
نقش منبع نور
نقش منبع نوراسپکتروفتومتر UV 2150 Unico تولید انرژی تشعشعی می باشد. لامپ های تنگستن طول موج های زیادی را به طور ممتد از خود منتشر می سازند که جهت اندازه گیری در منطقه مرئی و ماوراء طیف بنفش (از ۳۵۰ تا ۷۰۰ نانومتر) مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجائیکه در طول موج های پایین تر از ۳۴۰ نانومتر پوشش شیشه ای فیلامان شروع به جذب می نماید بنابراینلامپ تنگستن جهت اندازه گیری طول موج های کمتر از ۳۵۰ نانومتر توصیه نمی شود.
نقش مونوکروماتور دستگاه اسپکتروفتومتر
نقش مونوکروماتور دستگاه اسپکتروفتومتر جداسازی طول موج مورد نظر و خارج کردن موج های ناخواسته می باشد. در فوتومتر با استفاده از فیلترها مخصوص طول موج دلخواه انتخاب می گردد. در فیلتر های شیشه ای طول موج های ناخواسته جذب می شوند.
اسپکتروفتومتر UV 2150 Unico
دردستگاه اسپکتروفتومتر نور به صورت طیف پراکنده ازطول موج مورد نظر توسط شکاف های مکانیکی جدا می شود. به طور معمول بخش بسیار باریکی از نور جدا می شود. پهنای شکاف تعیین کننده پهنای نور عبور یافته به کووت است. دستگاه اسپکتروفتومتر ساده دارای پهنای شکافی ثابت می باشد. در بیشتر دستگاه های اسپکتروفتومتر پیچیده پهنای شکاف تعیین کننده پهنای نور عبور یافته به کووت است. دستگاه اسپکتروفتومتر UV 2150 Unico ساده دارای پهنای شکافی ثابت می باشد. در بیشتر دستگاه های اسپکتروفتومتر پیچیده پهنای شکاف قابل تنظیم بوده می توان نور عبور یافته را به طور دستی انتخاب کرد.
تلفن ثابت ۰۲۱۷۷۱۳۲۲۳۷
واتساپ ۰۹۰۱۱۰۹۳۲۸۰
آدرس سایت ktt-lab.com



خریدار ظروف قدیمی و نقره

خریدار ظروف قدیمی و نقره

   تهران تهران
  شماره تماس
۰۹ بهمن ۱۴۰۲   ( 262 روز پیش )
Visitor Statistics
» 18 Online
» 100 Today
» 1462 Yesterday
» 7921 Week
» 16357 Month
» 16357 Year
» 16357 Total
Record: 2780 (14.10.2024)