ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

لزوم توجه به نیازهای سالمندان

لزوم توجه به نیازهای سالمندانلزوم توجه به نیازهای سالمندان
   مشاهده شده: 158   |     |     |  

لزوم توجه به نیازهای سالمندان

موضوع سالمندی یکی از مهمترین مباحث اجتماعی هر کشور است.

سالمندی پدیده‌ای اجتناب ناپذیر بوده و این پدیده توقف ناپذیر است و تنها راهکار، برخورد منطقی و خردمندانه نسبت به این موضوع است.

این روزها در خیابان‌ها، پارک‌ها، فروشگاه‌ها و پیاده‌روها، تعداد افرادی که موهایشان سفید شده و قامتشان اندکی خمیده است، بیشتر دیده می‌شوند!

مردان و زنانی که روزهای بعد از ** سالگی را سپری می‌کنند و با کوله‌باری از تجربه و بدن‌هایی نحیف و صبر و حوصله‌ای اندک، روزمرگی‌های روزانه را به هم گره می‌زنند و آنچه را در توان داشته‌اند، در گذشته‌ برای جامعه و خانواده، صرف کرده‌اند و امروز تنها تجربه‌های ارزشمند آنها به‌کار می آید.

پیر شدن جمعیت و بُروز پدیده سالمندی از تبعات توسعه هر جامعه بشمار می‌رود.

بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی، ارتقای وضعیت بهداشت و تغذیه‌، پیشرفت دانش و فناوری پزشکی، در کنار آنچه به‌ عنوان سیاست کنترل موالید که در گذشته، سختگیرانه، اجرایی شد، باعث شده امروزه در اکثر کشورهای جهان شاهد افزایش جمعیت سالمندان باشیم.

هر چند پدیده سالمندی از نتایج توسعه است ولی بی‌توجهی به ابعاد مختلف آن و نیازهای سالمندان می‌تواند مانعی جدی در برابر توسعه قلمداد شود به این صورت که اگر نیازهای روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این قشر نادیده گرفته شود و جمعیت سالمندی در جامعه رشد پیدا کند و قابلیت‌های لازم را برای زندگی نداشته باشد، چگونه می‌توان انتظار توسعه بیشتر را داشت، در حالی که مهمترین عامل توسعه، نیروی انسانی با تجربه است.

متأسفانه به دلایل مختلف بسیاری از سالمندان که در سنین بازنشستگی قرار دارند، برای گذارندن امور ناچارند فعالیت اقتصادی داشته باشند یا اینکه جامعه به تجربیات سالمندان برای آموزش نیروی کار جوان نیازمند است. در همین حال افزایش روزافزون جمعیت سالمندان و افزایش نسبت وابستگی سالمندان می‌تواند برای یک جامعه مشکل‌ساز باشد.

دوره سالمندی اختصاص به قشر‌ یا گروه خاصی ندارد و با افزایش امید زندگی و کاهش موالید سهم سالمندان از کل جمعیت در حال افزایش است و با برنامه ریزی بهتر و شناخت مسائل و مشکلات آنها لازم است ویژگی‌های سالمندان از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

حدود *** میلیون نفر از جمعیت جهان را افراد بالای ** سال تشکیل می‌دهند و تا سال **** میلادی پیش‌بینی می شود این رقم به * میلیارد نفر برسد. امید به زندگی در کشورهایی نظیر ژاپن و فرانسه بیش از ** سال بوده و امید به زندگی در چندین کشور آفریقایی، در حدود کمتر از ** سال و کمتر است.

اکنون ** درصد از کل سالمندان دنیا در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند که این رقم تا سال **** میلادی به ** درصد خواهد رسید و تا حدود ** سال آینده یک میلیارد و *** میلیون نفر از کل * میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه ساکن خواهند بود.

هر آنچه که باعث عدم سقوط و جلوگیری از زمین خوردن سالمندان شود باید در برنامه مراقبت از سالمندان گنجانده شود. از همه مهمتر مراقبت های پس از زمین خوردن سالمندان است. بعضی از بیماری ها از جمله شکستگی استخوان ممکن است باعث عدم حرکت سالمندان به مدت طولانی شود.

ارسال سریع سفارشات از مبدا به سراسر دنیا

ثبت سفارشات به آسانی از طریق تلگرام

/greenlifestylegroup

مشاوره رایگان از طریق واتس آپ

WhatsApp: +************


Golden Double Dove Global Distribution Group

آگهی های  Golden Double Dove Global Distribution Group


کاردرمانی و گفتاردرمانی*شفامهر*

کاردرمانی و گفتاردرمانی*شفامهر*

   تهران اسلام‌شهر
  شماره تماس
۱۶ دی ۱۴۰۲   ( 103 روز پیش )
شکسته بندی درشهرری

شکسته بندی درشهرری

   تهران تهران
  شماره تماس
۱۳ آبان ۱۴۰۲   ( 166 روز پیش )
شکسته بند محلی

شکسته بند محلی

   البرز فردیس
  شماره تماس
۰۸ مهر ۱۴۰۲   ( 202 روز پیش )
کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی توانبخشان در مشهد

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی توانبخشان در مشهد

   خراسان رضوی مشهد
  شماره تماس
۲۴ مرداد ۱۴۰۲   ( 247 روز پیش )