ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

کاردرمانی ام اس در مشهد

کاردرمانی ام اس در مشهدکاردرمانی ام اس در مشهد
   مشاهده شده: 68   |     |     |  

هدف توانبخشان از کاردرمانی ام اس در مشهد چه می‌باشد؟
هدف کلینیک تخصصی توانبخشان از کاردرمانی ام اس در مشهد بهینه‌سازی مشارکت فرد در نقش‌های مختلف زندگی است. مداخلات برای مبتلایان به ام اس در جهت رفع یا تسهیل نقص و ناتوانی موجود مانند بازآموزی شناختی، تمرینات مربوط به استقامت و قدرت، آموزش حرکتی و به‌طورکلی افزایش مشارکت آکوپیشنال، باتوجه‌به تعادل و تعامل بین * عامل فرد، آکوپیشن و محیط طراحی می‌شود.
بیماری ام اس (MS) چیست؟
مالتیپل اسکلروزیس (MS)[*] یک بیماری خودایمنی و التهابی مزمن است که مبتلایان غالباً علائمی از دمیلینه شدن سیستم عصبی مرکزی مانند سفتی عضله، فلج اندام‌های درگیر، خستگی، علائم مربوط به مشکلات حرکتی (حرکات خشن و ظریف)، بینایی، هماهنگی، حافظه، تمرکز، گفتار، کنترل روده و مثانه، اختلال عملکرد شناختی و درد را تجربه می‌کنند که تحت‌تأثیر ژنتیک و محیط بروز می‌کند.
تخمین زده شده در سراسر جهان *.* میلیون نفر مبتلا به ام اس هستند که بیشترین آنها در سنین ** تا ** سالگی تشخیص داده می‌شوند و نسبت زن مرد در این گروه سه به یک است. ام اس نشانه‌های آزاردهنده یا ناتوان‌کننده‌ای را در پی دارد که عمیقاً بر مشارکت در فعالیت‌های روزمره زندگی و ارتباطات اجتماعی فرد تأثیر می‌گذارد و مداخلات پزشکی و توان‌بخشی را ضروری می‌کند.
اسپاستیسیته و دامنه حرکتی، کاهش حس، کنترل حرکتی ظریف اندام فوقانی، شناخت، افسردگی، خستگی و کنترل درد.
مداخلات معجزه‌آسای کاردرمانی برای ام اس در مشهد
متخصصین ما در کلینیک توانبخشان مشهد، خدمات کاردرمانی زیر را برای بیماران مبتلا به ام اس ارائه می‌دهند
• تمرین درمانی
تمرین درمانی، انجام فعالیت‌های بدنی از جمله پیاده‌روی، ایروبیک، تمرین تعادل، حرکات کششی فعال و غیرفعال، تمرینات استقامتی و تمرینات با وزنه است. تمرین درمانی به ترمیم مهارت‌های اساسی مانند قدرت، دامنه حرکتی و استقامت، به آماده‌سازی فرد برای انجام فعالیت‌های هدفمند و به ارتقا عملکرد روزانه کمک می‌کند.
برنامه‌های ورزشی و تمرینی برای مبتلایان به ام اس در مشهد می‌تواند به کاهش خستگی و اسپاستیسیته کمک کند و قدرت و استقامت عضله را حفظ یا بهبود بخشد. کار درمانگر تمریناتی را برای حفظ قدرت و مهارت دست از جمله دامنه حرکتی و هماهنگی و یک سری تمرینات استقامتی برای غلبه بر مشکلات موجود در انجام فعالیت‌های روزمره مانند لباس پوشیدن، کارهای مراقبت شخصی، آماده‌سازی غذا، غذا خوردن، پرکردن فرم‌ها و…تجویز می‌کند.
• حفظ انرژی و مدیریت خستگی
کار درمانگران ام اس در مشهد با برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های روزمره به روش‌های حفظ سطح انرژی، به مدیریت خستگی بیمار کمک می‌کنند. اینها ممکن است شامل ساده‌سازی کار و استراحت کوتاه در طول روز بین فعالیت‌ها، استفاده از تجهیزات ارگونومیک و دوش گرفتن ولرم یا خنک باشد؛ زیرا بیماران ام اس مستعد خستگی ناشی از گرما هستند.
درمانگر می‌تواند در مورد چگونگی جلوگیری از گرم‌شدن بیش از حد خانه و محل کار و نحوه آرامش با استفاده از مدیتیشن، یوگا، تای چی، ورزش‌های آبی و سایر روش‌ها برای غلبه بر خستگی مشاوره دهد. حفظ انرژی نه‌تنها به مراجع اجازه می‌دهد احساس خستگی کمتری کند، بلکه به او این امکان را می‌دهد که عملکرد شناختی بهتری داشته باشد و موجب افزایش عزت‌نفس او می‌شود.
اعصاب در مشهد
کار درمانگر عیسی حاتمی؛ متخصص کاردرمانی ام اس در مشهد
فیزیوتراپ مطهره عصمتی؛ فیزیوتراپی ام اس در مشهد
گفتار درمانگر محدثه شریف و احسان هاشمی؛ متخصص گفتاردرمانی در مشهد
خلاصه کلام اینکه
افراد مبتلا به ام اس طیف گسترده‌ای از علائم را تجربه می‌کنند که می‌تواند بسیار ناتوان‌کننده باشد و توانایی‌های عملکردی را به‌شدت محدود کند. هیچ درمانی برای بیماری ام اس وجود ندارد و افراد مبتلا همچنان عملکرد نورولوژیکی خود را از دست می‌دهند و این مدیریت علائم و محدودیت‌های عملکردی را برای آنها حائز اهمیت می‌کند.
متخصصین کاردرمانی ما در مشهد دانش و مهارت‌های لازم برای ارائه درمان به افراد مبتلا را دارند تا به آنها در جهت مدیریت نقص عملکردی‌شان، حفظ بالاترین سطح عملکرد ممکن، سلامت و کیفیت زندگی کمک کنند. کار درمانگران مهارت بالایی در تجزیه‌وتحلیل محیط‌ها، اجزای وظایف و ایجاد انطباق در آنها به‌منظور بهینه‌سازی عملکرد آکوپیشنال دارند. آنها می‌توانند به افراد مبتلا کمک کنند تا علائم و محدودیت‌ها را کنترل و استقلال خود را در زندگی حفظ کنند.



مشاوره روانشناسی،  روانشناس بالینی

مشاوره روانشناسی، روانشناس بالینی

   فارس شیراز
  شماره تماس
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳   ( 2 روز پیش )
دستگاه لیزر تیتانیوم مجوز دار

دستگاه لیزر تیتانیوم مجوز دار

   تهران تهران
  شماره تماس
۰۷ فروردین ۱۴۰۳   ( 30 روز پیش )
فروش پودر شارکول خوراکی – سهند تجهیز نوین

فروش پودر شارکول خوراکی – سهند تجهیز...

   تهران تهران-بازار
  شماره تماس
۲۶ بهمن ۱۴۰۲   ( 70 روز پیش )
روانشناس خوب در سعادت آباد

روانشناس خوب در سعادت آباد

   تهران تهران
  شماره تماس
۰۶ بهمن ۱۴۰۲   ( 90 روز پیش )
دستگیره بغل کارتن

دستگیره بغل کارتن

   تهران تهران
  شماره تماس
۱۳ دی ۱۴۰۲   ( 113 روز پیش )
نوروفیدبک و  مشاوره  پروانه

نوروفیدبک و مشاوره پروانه

   البرز کرج
  شماره تماس
۰۱ دی ۱۴۰۲   ( 125 روز پیش )