ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

تابلو برق کنترل موتورMCC (تابلو برق موتورخانه)

تابلو برق کنترل موتورMCC (تابلو برق موتورخانه)تابلو برق کنترل موتورMCC (تابلو برق موتورخانه)
   مشاهده شده: 194   |     |     |  

تابلو برق کنترل موتور MCC

تابلوهای کنترل موتور Motor Control Center

کاربرد تابلو برق موتورخانه در صنایع و تاسیسات الکتریکی، موتورخانه ها، کارگاههای تولیدی، خطوط تولید مواد، ایستگاه پمپاژ آب، صنایع تولید و انتقال مایعات، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده میشوند.

برای حفاظت موتورهای الکتریکی در برابر اتصال کوتاه، اضافه بار، جابجایی فاز یا عدم تثبیت ولتاژ از تابلو برق موتورخانه استفاده میشود.

از جمله تجهیزات حفاظتی و کنترلی میتوان به کلید حرارتی، کلید مینیاتوری، بیمتال، کنترل بار، کنترل فاز، کنترل ولتاژ و کنتاکتور اشاره کرد.

در تابلو برق موتورخانه کنترل موتورهای الکتریکی به صورت دستی ( از روی درب تابلوبرق ) و اتوماتیک ( بیرون از تابلوبرق یا توسط تجهیزات کنترلی داخل تابلوبرق ) انجام میشود، که انتخاب نحوه کنترل الکتروموتورها با توجه به کاربری آن انتخاب میشود.
برای مثال در تابلوبرق موتورخانه استخر و جکوزی برای کنترل موتور الکتریکی مربوط به تصفیه آب استخر یا تصفیه آب جکوزی، از تایمرهای ذخیره دار استفاده میشود تا بتوان موتور مذکور را به صورت اتومات در طول روز یا هفته یا حتی ماه روشن یا خاموش کرد.
یا برای کنترل موتور الکتریکی مربوط به جت جکوزی، از تایمر دقیقه استفاده میشود تا موتور بعد از روشن کردن توسط مصرف کننده و استفاده در زمان مورد نظر به طور اتومات خاموش شود.
یا در تابلو برق استخر برای کنترل روشنایی های مربوط به محوطه استخر از ریموت کنترل با بردهای کوتاه، متوسط یا بلند استفاده میشود.
و یا در تابلو برق سونا برای کنترل دمای اتاقک سونا، از ترموستات و کنترلر استفاده میشود تا با توجه به دمای تنظیم شده توسط مصرف کننده به صورت اتوماتیک روشن و خاموش شده و اتاق سونا را در دمای دلخواه نگه دارد.
ممکن است برای طراحی تابلو برق موتورخانه، فناوری و یا تجهیزات به روز تر نیز به کار گرفته شود و آن تجهیزات، همان عملکرد قبلی را با کیفیت برابر یا بهتر داشته باشد، که این موارد باید مورد توجه کارفرمایان محترم قرار گیرد.

به دلایل گوناگونی میتوان از تابلو برق موتورخانه با تجهیزات به روز تر استفاده کرد که در زیر مختصر به آن میپردازیم:

ـ حفاظت بهتر از تجهیزات برقی

ـ بهینه سازی در ساخت و کاربرد تابلو برق

ـ صرفه جویی در هزینه ها و &#****;

راه اندازی نرم موتورهای الکتریکی نمونه ای از به کارگیری تجهیزات به روز در تابلو برق موتورخانه می باشد.
یکی از کاربردهای اینورتر یا درایو در تابلو برق موتورخانه، میتوان استفاده از آن به جای مدار راه اندازی موتورهای الکتریکی به روش ستاره مثلث، یا مدار راه اندازی موتورهای الکتریکی به روش چپگرد راستگرد اشاره کرد.

در تابلوبرق موتورخانه، درایوها یا اینورترها می توانند هم زمان به جای قطعاتی مانند کنتاکتور، کلید حرارتی و بیمتال، تایمر و کنترل فاز قرار بگیرند و همچنین دور موتورهای الکتریکی را کنترل نمایند.

روش راه اندازی موتورهای الکتریکی به روش ستاره مثلث، برای کنترل جریان راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای کنترل و کاهش جریان راه اندازی، میتوان با استفاده از اینورتر سرعت موتورهای الکتریکی را کنترل و به دنبال آن جریان اولیه موتورهای الکتریکی را در لحظه راه اندازی کاهش داد. با این جایگزینی در تابلو برق موتورخانه، مدار ستاره مثلث کنتاکتوری تغییر کرده و قطعاتی مانند کنتاکتورها، رله های اضافه بار و تایمرها و نظایر آنها حذف می شوند.

همچنین صرفه جویی در مصرف سیم را به همراه خواهد داشت.

از جمله موارد دیگری که میتوان در مورد به



تامین و تولید انواع فرآورده های گرافیتی

تامین و تولید انواع فرآورده های گرافیتی

   قزوین قزوین
  شماره تماس
۳۰ فروردین ۱۴۰۳   ( امروز )
دستگاه تولید سازه های پنل خورشیدی

دستگاه تولید سازه های پنل خورشیدی

   آذربایجان شرقی تبریز
  شماره تماس
۳۰ فروردین ۱۴۰۳   ( امروز )
فروش دستگاه کشبافی و نوار بافی

فروش دستگاه کشبافی و نوار بافی

   تهران تهران
  شماره تماس
۲۸ فروردین ۱۴۰۳   ( 3 روز پیش )
فروش آب اکسیژنه ترک و ایرانی

فروش آب اکسیژنه ترک و ایرانی

   تهران تهران
  شماره تماس
۱۵ فروردین ۱۴۰۳   ( 15 روز پیش )
جعبه بسته بندی لامپ

جعبه بسته بندی لامپ

   تهران تهران
  شماره تماس
۲۵ اسفند ۱۴۰۲   ( 35 روز پیش )