ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

تعمیرات گیرنده دیجیتال و ست تاپ باکس

تعمیرات گیرنده دیجیتال و ست تاپ باکستعمیرات گیرنده دیجیتال و ست تاپ باکس
   مشاهده شده: 116   |     |     |  

تعمیر گیرنده دیجیتال
گیرنده های دیجیتال دستگاه هایی هستند که تصویر را با کیفیت hd به ورودی تلویزیون جهت نمایش می رسانند. تعمیر گیرنده دیجیتال یا ست آپ باکس یکی دیگر از خدمات تخصصی مرکز تعمیرات می باشد، مرکزی که تعمیر تلویزیون led سونی و تعمیر ضبط دودین را نیر بصورت تخصصی انجام می دهد.
در این مطلب با دستگاه گیرنده دیجیتال آشنا شده، سپس به معرفی انواع گیرنده دیجیتال و مزایا و معایب گیرنده دیجیتال خواهیم پرداخت.
گیرنده دیجیتال ( ست تاپ باکس) چیست؟
در گذشته برای اینکه بتوانیم تصاویر و برنامه های تلویزیونی را ببینیم می بایست یک آنتن هوایی در پشت بام خانه نصب کرده تا در جهتی مناسب ، برنامه های شبکه های مختلف سیما را بصورت آنالوگ در یافت کنیم و در تلویزیون مشاهده نماییم.امروزه کیفیت تصویر متفاوت شده و بصورت های دیجیتالی و HD برای گیرنده های تلویزیونی ارسال می شود.
با استفاده از گیرنده ی دیجیتال دیگر لازم نیست دستگاه های جداگانه برای نشان دادن کانال های سیما خریداری کنید. بلکه می توان به سادگی به تمامی شبکه ها بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشت.در واقع دستگاه ست تاپ باکس تصاویر با کیفیت را برای تلویزیون های قدیمی با کیفیت عالی ارسال می کند و ما می توانیم براحتی شبکه های بسیار سیما را در تلویزیون های قدیمی مشاهده نماییم.
امروزه با تولید اسمارت تی وی از طرف شرکت های بزرگی هم چون سامسونگ، سونی، ال جی، ایکس ویژن، پاناسونیک و سایر برند ها دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد و می توانید فیلم و سریال ها را در کانال های مورد علاقه تان ببینید.
تولید کننده گان ،این گیرنده را درون تلویزیون ها تعبیه کرده اند تا یک سیستم جداگانه نیازی نداشته باشیم.اگر به هردلیلی این گیرنده ها در تلویزیون خراب شوند ، تعمیر تلویزیون خود در این خصوص را به ما بسپارید تا براحتی برای شما عیب یابی نماییم.
انواع گیرنده های دیجیتال

دستگاه های گیرنده دیجیتال به مانند خیلی از دستگاه های دیگر در مدل ها و انواع مختلفی می باشند.
گیرنده دیجیتال DVB-T

. Digital Video Broadcasting Terrestrial اسم کامل DVB – T یعنی پخش تصاویر دیجیتالی زمینی است که یکی از محبوب ترین گیرنده ها در ایران می باشد و در بیش از ?? کشور در سراسر دنیا از این دستگاه های فرستنده و گیرنده استفاده می کنند. دستگاه ست تاپ باکس در کنار تلویزیون قرار داده می شود و سیگنال های دیجیتالی را دریافت و به تلویزیون های دیجیتال و حتی تلویزیون هایی که دارای سیستم انالوگ هستند انتقال می دهند.
مزایای گیرنده دیجیتال

نشان دادن تمامی کانل های رادیو و تلویزیون بدن هیچگونه محدودیتی
پخش شدن تصویر و حتی صدا با کیفیتی متفاوت و چندین برابر تصاویر آنالوگ
پخش تمامی شبکه های تلویزیونی و رادیویی
شایع تریت عیب در گیرنده دیجیتال ، روشن نشدن گیرنده دیجیتال می باشد که به چند صورت اتفاق می افتد

دستگاه ست تاپ باکس و چراغ استندبای روشن نمی شود

خرابی برد پاور به نحوی که خروجی آن به طور کامل قطع شود بیشترین احتمال در این نوع خرابی است.

دیر روشن شدن گیرنده دیجیتال

در این ایراد ، دستگاه مدتی بعد از روشن کردن، آماده استفاده می شود. ممکن است لازم باشد چند بار دستگاه را روشن و خاموش کرده و یا چند بار از برق خارج کنید و دوباره وصل کنید تا بالاخره دستگاه روشن شود تا بتوان از آن استفاده کرد. بیشترین احتمال خرابی در این حالت ایجاد اختلال در ولتاژهای خروجی در برد پاور دستگاه می باشد.

خاموش شدن ناگهانی گیرنده دیجیتال

معمولا این ایراد بدلیل خرابی برد اصلی دستگاه اتفاق می افتد. گرم شدن بیش از حد قطعات اصلی دستگاه مانند CPU می تواند آنها را از حالت نرمال خارج کرده و باعث ایجاد اختلال در کار دستگاه شود.

گیرنده دیجیتال تمامی شبکه را دریافت نمی کند

دراین ایراد احتمال دارد سیگنال ورودی آنتن مشکل داشته و یا ضعیف باشد. عموم مصرف کنندگان بدون در نظر گرفتن این موضوع سراغ دستکاری دستگاه و یا حتی تعمیر می روند. در صورت مواجه شدن با این ایراد ابتدا بهتر است از کیفیت و قدرت سیگنال ورودی آنتن مطمئن شوید و یا اینکه گیرنده را با آنتن دیگری آزمایش کنید.

شطرنجی شدن تصویر خروجی گیرنده دیجیتال

این عیب به دلیل پایین بودن قدرت و کیفیت سیگنال آنتن ایجاد می شود. برای رفع این ایراد بهتر است ابتدا فیش های ورودی دستگاه را بررسی کرده و یکبار دیگر دستگاه را کانال یابی کنیم.

لازم به ذکر است که گر کابل آنتن بیش از حد طولانی باشند نیز باعث ایجاد نویز بر روی تصویر شده و مسلماً کیفیت تصویر هم پایین خواهد آمد و این یعنی این که اصلی ترین موردی که انتظار میرود از داشتن یک دستگاه DVBT یعنی کیفیت تحت الشعاع قرار بگیرد.


مجتمع فنی ملی پایتخت

آگهی های  مجتمع فنی ملی پایتخت


آموزشگاه طراحی و دوخت قصر کیمیا

آموزشگاه طراحی و دوخت قصر کیمیا

   تهران اسلامشهر
  شماره تماس
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳   ( امروز )
فروش بهترین برندهای ماشین‌های اداری + خدمات جامع تعمیرات ماشین‌های اداری

فروش بهترین برندهای ماشین‌های اداری + خدمات...

   تهران تهران
  شماره تماس
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳   ( امروز )
فونداسیون کار اکیپ آرماتوربند

فونداسیون کار اکیپ آرماتوربند

   تهران شهریار
  شماره تماس
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳   ( دیروز )
فروش و نصب ساندویچ پانل ماموت ساوه مرکزی

فروش و نصب ساندویچ پانل ماموت ساوه...

   مرکزی ساوه
  شماره تماس
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳   ( دیروز )