ثبت آگهی ویژه برای افزایش فروش و بازدید کسب و کار

شرایط و مراحل ثبت شرکت لیزینگ

   مشاهده شده: 380   |     |     |  
شرایط و مراحل ثبت شرکت لیزینگ

جهت ورود به این مقاله در ابتدا به ارائه تعریفی از لیزینگ می پردازیم ،کلمه لیزینگ در فارسی مترداف کلمه اجاره دهی و اجاره داری است و بنا بر قانون ایران چارچوب این قرار داد معمولا اجاره به شرط تملیک تعریف می شود

که طی آن حق استفاده از دارایی برای مدت معینی به اجاره گیرنده (مستاجر ) واگذار و در پایان مدت قرار داد نیز مالکیت کامل و دارایی به اجاره گیرنده منتقل می شود . انتقال این اموال به متقاضیان از طریق روش های مختلف عقد اجاره و یا فروش قسطی می باشد.
شرایط فروش در شرکت های لیزینگ نسبت به سایر روش های فروش اقساطی دارا مزایایی از قبیل : صرفه جویی در بکارگیری منابع مالی ،کاهش نرخ تورم ، قابلیت جایگزینی دارایی های جدید ، انطباق بهتر با شرایط و انتظار متقاضی می با شد .
در کشور ایران در حال حاضر تعداد زیادی شرکت لیزینگ ثبت شده است که اکثر آنها درزمینه صنعت خودرو فعالیت دارند. هدف از تاسیس این شرکت ها، بهینه سازی ارائه محصولات می باشد .
انواع روش‏های لیزینگ : *- لیزینگ سرمایه ای *- لیزینگ عملیاتی
لیزینگ سرمایه ای :که به آن اجاره اعتباری هم گفته می شد که با عقد اجاره به شرط تملیک مندرج درقانون عملیات بانکی بدون ربا مشابهت کا مل دارد و تنها تفاوت ان شرط اختیار در لیزینگ سرمایه ای یا اجاره اعتباری است .
لیزینگ عملیاتی : در این نوع لیزینگ معمولا *** درصد بهای مورد اجاره توسط موجر تامین میشود در این روش قرارداد با مستاجر صرفا به قصد بهره برداری و بر خورداری از حق انتفاع کالا منعقد می شود و در پایان مدت قرار داد ، مورد اجاره دقیقا به موجر پس داده می شود.
ثبت شرکت های لیزینگ
تاسیس و ثبت فعالیت شرکت های لیزینگ در چار چوب مفاد دستور العمل اجرایی تاسیس ، فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ (واسپاری) است .
به موجب دستور العمل نامبرده ثبت شرکت لیزینگ مستلزم اخذ مجوز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی می باشد . شرکت های لیزینگ تنها می توانند در قالب شرکت سهامی به ثبت برسند و موسسات اعتباری و یا واحد تابعه موسسه اعتباری ، صرفا مجاز به تاسیس و یا تملک سهام در یک شرکت لیزینگ می باشند (ایجاد شعبه و یا نمایندگی توسط لیزینگ بلامانع است)
مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز از بانک مرکزی
*- تقاضای تاسیس
*-تکمیل پرسشنامه بانک مرکزی
*-نسخه ای از اساسنامه و صورت های مالی سه سال گذشته اشخاص حقوقی متقاضی
*-اساسنامه و برنامه عملیاتی پیشنهادی
*-صورتجلسه هیات موسس
*-نام و مشخصات و میزان تحصیلات موسسین با ذکر میزان سرمایه در شرکت لیزینگ ، به ضمیمه مدارک مثبته
*-نام و مشخصات ، میزان تحصیلات ، سابقه فعالیت و سمت های قبلی اعضای هیات مدیره ، پیشنهادی به ضمیمه مدارک مثبته
*-گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موسسین
*-تعهد نامه هر یک از موسسین مبنی بر صحت اظهارات ، مدارک و مستندات تسلیمی
**-سایر مدارک و اطلاعات ضروری به تشخیص بانک مرکزی

آدرس: تهران، خیابان جردن، خیابان دستگردی (ظفر) ، پلاک ***، ساختمان بانک خاورمیانه، طبقه *، واحد **
سایت: sabticall.com
تلفن: ****-***
ایمیل: info@sabticall.com


سیاه چاله (آگهی های حذف شده)

آگهی های  سیاه چاله (آگهی های حذف شده)


چاه کن مغنی

چاه کن مغنی

   فارس شیراز
  شماره تماس
۱۴ آذر ۱۴۰۲   ( 137 روز پیش )